lucky ones - kapitel 9
Publicerat den

Senast: 
”Här har du.” Jag räckte fram laddaren till henne och hon sade tack. Datorn återtog min uppmärksamhet och jag loggade in på spotify. Jag klickade mig in på en spellista och satte igång en låt. 
”Åh, jag älskar den här!” Celine studsade in i mitt rum och började sjunga. ”Feeling my way through the darkness, guided by a beating heart.” Sjöng hon med och gjorde dramatiska gester med sina händer. Jäklar. Hon sjöng riktigt bra. 
”Herregud, du sjunger skitbra!” Jag bara stirrade. 
”Driver du med mig eller?” Hon skrattade och studsade sedan ut ur mitt rum. 
”Vi sticker till bryggan runt elva imorgon!” skrek jag till henne och hon skrek tillbaka. 
”Okej!” 

 
(fortfarande Ogges p.o.v)
Nästa morgon vaknade jag av att det skramlade nere i köket. Jag drog på mig ett par turkosa badbyxor och en vit t-shirt och vandrade ner för trappan.
”God morgon sömntuta!” utbrast Celine. Hon bara strålade av glädje. Hon stod och rotade i besticklådan och hade bara på sig en vit oversize t-shirt och svarta träningsbyxor. Jag gnuggade ögonen. Vad var klockan ens?
”Värst vad du var morgonpigg.” mumlade jag sömningt.
”Driver du med mig? Klockan är kvart i elva” Hon började skratta åt mig samtidigt som hon bredde på smör på en rostad macka. Jag öppnade kylskåpet och tog fram apelsinjuicen och hällde upp det i ett glas.
”Jag går upp och byter om, jag kommer ner strax.” sade hon och försvann upp på övervåningen.
Plötsligt ringde det på dörren och jag var snabbt framme vid dörren. Jag möttes av Felix strålande leende och bakom honom stod Enestad och Omar.
”Tjenaa!” Jag makade på mig så att de skulle få space att komma in. En tung duns hördes från övervåningen.
”Helvete!”
”Det… Det var min syrra.” Jag pekade uppåt mot övervåningen och mötte Omars förvånade blick.
”Va? Har du en syrra? Är hon snygg?!” Jag suckade och tog en klunk av min juice.
”Styvsyster.” fyllde jag i. I ögonvrån kunde jag se Celine studsa ner från trappan med en handduk i famnen.
”När ska vi sticka?” Hon kollade mot vårat håll och öppnade förvånat munnen.

Felix p.o.v

”Celine?” utbrast jag förvånat. ”Mår du bättre?” Jag trodde seriöst att jag aldrig skulle se henne. Hon stod bara några meter ifrån mig i ett par ljusa shorts och ett vitt linne. Det här kändes så ironiskt. Den snygga tjejen på tåget, var Ogges styvsyster. Han skulle säkert lacka ur om jag stötte på henne. Men hon var så snygg, och jag ville så gärna ha henne. Sansa dig nu, Felix. Jag är Felix Sandman, jag har alltid fått tjejer på fall.
”Ehm, jo det är bättre.” svarade hon och log stelt mot oss.
”Vänta nu, känner ni redan varandra?” Ogge kollade på oss förvånat.
”Skulle man nog kunna säga, vi satt bredvid varandra på tåget.” svarade Omar och slängde sin handduk över axeln.
”Hallå, är det någon som fortfarandra kommer ihåg att vi skulle bada idag eller?” Enestad suckade. ”Kom igen nu, vi sticker.” fortsatte han och gick ut genom dörren. Celine skyndade sig efter Oscar och jag var tätt efter. Hon gick framför mig bredvid Oscar och snackade. Kom igen nu Felix. Våga lite här i livet. Gå ifatt henne. Som en gest från gud, stannar Oscar upp och böjer sig ner för att knyta skorna. Jag såg min chans. På snabba fötter joggade jag fram till Celine.
”Hejsan.” Jag kisade mot solen och kollade sedan mot henne. Min hand snuddade hennes och det kändes som att mitt hjärta skulle sprängas. Var en man nu. Hon tittade förvånat mot mig.
”Heej.” svarade hon osäkert. Jag ville så gärna lägga armen runt omkring henne, men jag visste inte hur hon skulle reagera. Förtvivlat försökte jag komma på något så att det inte skulle bli så tyst. Vilket det redan var.
”Är du sugen på att bada?”
”Ja, haha, självklart!” Hon blev genast lite mer avslappnad. Omar dök upp på hennes högra sida.
”Sisten i är en rutten fisk!” skrek han och sprang ut mot bryggan. Jag sprang tätt efter honom och sneglade bakåt. Celine var några meter bakom mig, och Ogge och Oscar låg jämnt, sist. Jag slet av mig tröjan och hoppade i. Det kalla vattnet omfamnade min kropp och jag huttrade till. 
”Herrejävlar, det är bara 17 grader!” ropade Celine som hade simmat fram till termometern.
Det var ganska fullt på bryggan. Tre stycken tjejer solade på bryggan en bit bort, och ett gammalt par satt i en båt och fikade. Bryggan knarrade till. Några killar i vår ålder klev på bryggan och satte sig sedan ner en bit ifrån stället där vi hade slängt våra saker. Jag simmade fram mot Celine och hon började skvätta vatten mot mig.
”Eey! Nu du!” Jag skvätte tillbaka och höll sedan handen för ansiktet och simmade till henne. Jag tog ett stadigt grepp om hennes midja och mitt hjärta bultade i 180. Hon började skratta och försökte slingra sig ur mitt grepp, men misslyckades. Jag började fånigt skratta åt hennes misslyckade försök och lyfte upp henne. Med en lätt ansträngning tog jag sats och slängde iväg henne mot djupare vatten. Efter några sekunder stack hennes huvud upp. Hon drog handen genom håret och dök sedan ner igen. Jag kollade snett över axeln och såg att både Omar och Oscar hade klivit upp på bryggan och lagt sig på handdukarna. Ogge hävde sig upp på bryggan och plockade upp sin handduk. Helt tvärt lyftes jag upp och föll framåt i vattnet. Hon hade simmat under mina ben,  sedan hade hon ställt sig upp så att jag hade vält över. Det var tyst under ytan. Det enda som hördes var vattnet som slog i mot bryggan. Luften började ta slut, så jag flöt tillslut upp till ytan och rufsade om mitt hår. Hon simmade fram till mig och slog benen runt om min midja och jag drog henne mot mig. Jag kände att de andra killarna stirrade mig i nacken, men jag brydde mig inte om dom. Långsamt lutade jag mig fram så att våra läppar bara var några millimeter ifrån varandra. Jag kollade djupt in i hennes ögon. Det kändes verkligen cheesy, men jag skulle kunna drunkna i dom.
”Du är så jävla fin.” Hon öppnade munnen för att svara men avbröts.
”Hey! Är det du Celine?” En lång brunhårig solbränd kille stod på bryggan med ett par Rayban i handen. Förvånat kollade hon upp och kisade mot killen. Hon kollade sedan snabbt mot mig utan att möta min blick.
”Förlåt mig.” Hon slingrade sig ur mitt grepp och hävde sig upp på bryggan.Vad fan hade precis hänt?
”Det var längesedan, wow! Vad snygg du har blivit!” Han gick fram och kramade henne utan att bry sig om att han själv blev dyngsur.
”Ja hahah, tack.” Jag såg på hur länge de kramades. Hårt. Det stack till inom mig. Det var så nära att jag skulle ha kysst henne. Att jag kanske skulle kunnat ha en chans på henne. Vem var han ens? Hennes kille?
”Så vad gör du här i Stockholm?” Han släppte taget och kollade runt. Hans blick landade på mig.
”Ehm jo, det här är min bror Ogge.” svarade hon och pekade mot honom. ”Och de här är hans bandpolare.” fortsatte hon.
”Band, wow.” Han nickade imponerat men jag slog vad om att han inte alls ens brydde sig. Oscar tittade medlidande på mig och jag hävde mig skamset upp på bryggan.
”Jag tror jag drar till kiosken och köper en korv eller två, någon som hänger på?” Omar ställde sig upp och plockade fram pengar.
”Jag joinar.” svarade jag snabbt och tog fram en femtiolapp. Jag orkade inte se på när Celine stod och gosade med den där Sebbe. Han skulle inte få vinna henne så lätt, fan heller. Vänta bara.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gooomooorrn people
 
 



ebba

ahahah stackars felix

Svar: ja hahaha:(
thefooofics.blogg.se



URL: http://thepooo.blogg.se


Alva

sjukt duktig är du :)

Svar: oj hahah tack så hemskt mycket ♥
thefooofics.blogg.se



URL: http://felixomaroscaroscar.blogg.se


Lina

Åh va bra! När kommer nästa?:D

Svar: Har börjat på ett nytt kapitel just nu hahah, så antingen sent ikväll elelr imorgon;)) stay tuned
thefooofics.blogg.se



URL:


Alexandra

När kommer nästa kapitel? Du är sjukt duktig! :D

Svar: Taack, diggar din blogg också! Det kommer upp imorgon eller ikväll :D
thefooofics.blogg.se



URL: http://www.thefooonovells.blo.gg





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?