lucky ones - kapitel 15
Publicerat den

Senast: 
 ”By now you should've somehow, realized what you gotta do. I don't believe that anybody, feels the way I do, about you now. Back beat, the word was on the street, that the fire in your heart is out. I’m sure you've heard it all before, but you never really had a doubt.” Fyfan vad hon var bra. Jag ögnade igenom alla knappar på bordet, letade efter ’recording’-knappen och hittade den tillslut. 
”I don't believe that anybody, feels the way I do about you now. And all the roads we have to walk are winding, and all the lights that lead us there are blinding. There are many things that I, would like to say to you but I don't know how. Because maybe, you're gonna be the one that saves me, and after all, you're my wonderwall.” Hon öppnade ögonen och mötte min blick. Snabbt lade hon ifrån sig gitarren mot väggen och gick ut ur det lilla rummet. 

 

Felix p.o.v fortfarande
”Jag går alltid hit när jag är deppig, det får mig att tänka, att bara sitta här. Du sjunger fantastiskt bra.” Hela hon är fantastisk. Jag kände mig smörig som helst men hon var verkligen något annorlunda.
”Tack.” Hennes ansikte sken upp och hennes smilgropar framträdde. Hennes ögon glimtade i spotlightsens ljus. Hon sjönk ner på golvet och jag sjönk ner bredvid henne. En djup suck kom från henne och hon kollade upp i taket.
”Har du någon gång känt att du inte räcker till? Att du alltid blir andrahandsvalet? Som om man hade ett datum då man gick ut, som gammal mjölk.”
”Visst, alla har sina stunder.” medgav jag. Det gjorde ont i mig att se henne såhär ledsen. Jag satte mig i skräddarställning, eller det skulle i alla fall likna det och tog hennes hand.
”Allt blir bra, I promise.” Hennes grepp om min hand hårdnade och hon kollade rakt in i mina ögon. Jag kunde kyssa henne nu. Eller. Kanske. Jag bet lätt i min lätt och lutade mig fram mot henne. Hennes mjuka läppar nuddade mina och jag svävade upp i himmelriket. Efter någon sekund kunde jag känna henne kyssa mig tillbaka. Fortfarande läppar mot läppar flyttade sig Celine från min sida upp i mitt knä och vårt kyssande blev allt mer intensivt. Hon lade sina händer på min bröstkorg och tryckte sig tillslut ifrån mig.
”Gjorde jag något fel?” Shit, tänk om jag hade sumpat allt nu.
”Nej hahah, behöver andas.” Hon skrattade till och log mot mig.
”Jag har kinda velat göra det här ett tag nu.” Jag tog tag i hennes käke och pressade ihop hennes kinder. Hon började skratta och hon böjde sig fram för att kyssa mig.
”Felix!!!” Vi båda stannade upp när vi hörde Oscars väl igenkända röst.
”Vi kanske borde gå ut till dom?” föreslog Celine och jag räckte mig efter pappret som jag hade hämtat inne på toan och ställde mig upp. Hon greppade tag i min hand och vi gick ut till de andra.
”Här har du ditt papper.” Jag kastade pappersrullen åt Oscars håll och han nickade tacksamt.
”Ska vi dra till grönan?” Omars huvud stack upp bakom soffkanten. ”Norlie och kkv uppträder ikväll!” fortsatte han. Hans blick landade på våra hopknutna händer och han sänkte blicken. Han hade varit ganska off, så det var inte så att jag hade tagit hans ragg.
”Hoho, inte så fort iväg!” Daff dök upp bakom Oscar och kollade mot mitt och Celines håll. ”Felix, du ska spela in, sedan kan ni dra.” Jag gick in i inspelningsrummet och tog på mig hörlurarna. ”Förresten, kom till dansstudion imorgon, ni måste träna inför sommarkrysset!”

Celines p.o.v
Jag slängde mig i soffan bredvid Omar och pustade ut. Så mycket drama på en dag.
”En omgång fifa?” Han flinade mot mig och jag skrattade till.
”Hehe, jag su-”
”Bra! Då kör vi.” Han slängde kontrollen mot mig och den landade i mitt knä. Jag rullade över på mage och greppade kontrollen. Efter bara några minuter in i matchen ledde Omar redan med 7-1.
”Oh yeah baby, jag äger!” Han ställde sig upp och gjorde en dans, och i samma sekund fick jag min chans att slå in 7-2.
”Jag kommer sakta med säkert ikapp!” Han lade sig bredvid mig på mage och kollade intensivt på spelet. Man kunde svagt höra Felix stämma inifrån inspelningsrummet. Jag slängde en snabb blick bakom glaset och såg honom hålla händerna tryckta mot hörlurarna, blundandes. Han öppnade ögonen och log brett mot mig.
”Ey Celine, vad heter du på twitter?” Oscar satt med mobilen i ena handen.
”@(celines twitter namn)” svarade jag med blicken fortfarande fäst vid tvskärmen.
Min mobil vibrerade till i min bakficka och jag halade fram den och klickade mig in på händelser på twitter. ’Oscar Enestad och 7 andra följer dig nu.’
”Thanks buddy.”
”Så ska vi dra?” Felix klev ut ur inspelningsrummet och ställde sig vid dörren.
”Yes!” Omar hoppade fram och stängde av tv:n. ”Här kommer vi grönaaan.” 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
som ni kanske märkt har uppdateringen blivit ganska usel hehe, jag har nu börjat 8an och kommer ha sjukt mycket plugg. Har även träning 4 gånger i veckan så jag kommer inte uppdatera så ofta. Hoppas ni förstår, puss

öh och nu tänkte jag vara lite jobbig hihi, 3 kommentarer tills nästa! mwah



Anonym

mer!

Svar: kommer!
thefooofics.blogg.se



URL:


Ebba

älskar din novell, skriv mer!

Svar: tack :)
thefooofics.blogg.se



URL:


--

Började läsa din novell idag och den är jättebra;) Längtar tills nästa kommer:)

Svar: tack tack!
thefooofics.blogg.se



URL:


Julia

Jätte bra meeer!!:)

Svar: tack! det kommer
thefooofics.blogg.se



URL:


Alexandra

MUAHAHA! Nu måste du skriva ett till bra kapitel! Cx ♥ Meeer! SUPERBRA! :3

Svar: hahah tack, det kommer
thefooofics.blogg.se



URL: http://www.thefooonovells.blo.gg


ebba

du är jättebra på att skriva!

Svar: tack!
thefooofics.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?