lucky ones - kapitel 16
Publicerat den

senast: 
Min mobil vibrerade till i min bakficka och jag halade fram den och klickade mig in på händelser på twitter. ’Oscar Enestad och 7 andra följer dig nu.’ 
”Thanks buddy.” 
”Så ska vi dra?” Felix klev ut ur inspelningsrummet och ställde sig vid dörren. 
”Yes!” Omar hoppade fram och stängde av tv:n. ”Här kommer vi grönaaan.” 

~

Felix p.o.v

Vi vandrade bort till djurgårdsfärjan och ställde oss i kön till biljettluckan.
”Fem biljetter tack.” Jag stäckte fram pengarna och fick fem biljetter, sedan gick vi på båten och gick längst fram. Celine ställde sig framför mig och jag lade armarna runt omkring hennes axlar.
”Det ser ut som om det blir regn.” mumlade Ogge. Han kollade upp mot molnen och hans blick landade sedan på mig och Celine.
”Nämen oj.” Han skrattade till och gjorde en oskyldig min. ”Didn’t see that coming…”
Celine kollade upp mot mig och log brett, jag pussade henne på pannan.
Båten skred fram på vattnet och vi kom fram till bryggan där vi klev av.

Oscar, Omar och Ogge hade redan betalat, så de stod en bit bort och tog bilder med foooers. Celine rotade i sin plånbok efter pengar.
”Entré och åkband för oss två.” sade jag till kassörskan och hon rotade fram biljetter och åkbanden.
”Nej, hallå, jag betalar för mig, okej?” Hon kollade osäkert mot mig, hon var så söt.
”I know, I know, it sounds silly, but i’m bit of a nerd.” började jag nynna. Hon rullade ögonen och lade armarna i kors. ”But I’mma be the fool that gets the last word.” Jag kramade om henne, och pussade henne på pannan.
Jag drog fram plånboken, halade fram pengarna och vi fick på oss åkbanden.
”Söt kille du har.” Kassörskan log brett och småskrattade åt oss. ”Ta väl vara om honom, inte många som är som han.” Vi gick mot ingången och anslöt oss med de andra killarna.
”Vad ska vi åka först?” Omar breddade sitt leende och hela han sken av förväntan.
”Eclipse?” föreslog Oscar.
”Fy i hel-” Celines ögon spändes snabbt upp.
”Kom igen nuuu!” Ogge suckade och skakade på huvudet. ”Jag trodde mer om dig.” Hon fnös till.
”Okej, okej. Chilla jag åker den!”

Celines p.o.v
121 meter upp i luften?
 
Jag stirrade mot en informations skylt som stod en bit ifrån kön.
”Vi klarar det här, du kommer inte dö.” Felix kramade om min hand, det var nästan som att han hade läst mina tankar. Det var bara två personer framför oss i kön nu. Herregud, andas kvinna, andas. Långsamt kom gungorna ner, de tidigare passagerarna klev ur och vi blev fastspända. Vi åkte upp några tiotal meter innan vi började snurra, sedan ännu högre. Felix log galet mycket bredvid mig, han var så söt. Hans blick gled från utsikten till mig, han tog sin hand bakom min nacke och våra läppar möttes. Hon drog ifrån, så att hon bara var några centimeter ifrån mig.
”Du är så galet fin.” Hon mötte mitt breda leende med en kyss.
”Du med.”
Tillslut saktade det ner och vi kom ner till marken igen.
”Okej, jetline nu eller?” Omar var helt hajpad efter åkturen.
”Kan vi inte ta något att äta först? Klockan är ganska mycket.” Jag var faktiskt ganska hungrig. ”Typ en korv eller något.”
”Sounds good!” Oscar nickade medhållande och vi vandrade runt ett tag, letandes efter en korvmoj och tillslut hittade vi en.
”Fem grillade.” Jag lade fram en hundring och fick tillbaka femton spänn. 

 

Åh shit vad jag älskar mat.
En tugga till. Åh vad gott. Några regndroppar nuddade min rygg och Felix drog fram två små paraplyn ur hans ryggsäck.
”Skalman, jag älskar dig!” Omar tog emot ett av paraplyna och fällde upp det. Jag halade upp min mobil och klickade mig vidare till instagram kameran.
”Leee!” skrattade jag och riktade kameran mot honom.
Jag klickade på ”ok” och lade sedan till en caption. 
’Världens finaste kille ♥’
Felix som satt mittemot mig tog upp sin telefon och gillningarna gled in.

Felix p.o.v
Jag plockade upp min mobil och refreshade newsfeeden. Celines bild dök upp. Gullig bild. Lol, no. Jag klickade mig in på kommentarsfältet och det lilla tangentbordet dök upp.
’älskar dig men bilden hah… ♥’ knappade jag in.
”Tagga satan nu till Jetline nu!” Oscar tog sin sista tugga av sin korv och log brett. 
Vi ställde oss i kön till Jetline, vilken inte var så lång. En lätt knackning rörde vid min axel och jag vände mig reflexmässigt om.
”Åh shit det är verkligen du Felix!” En lika lång blond tjej som mig började hyperventilera och några glädjetårar föll ner för hennes kind. ”K-kan vi ta en b-bild?”
”Självklart!”  Jag lade armen runt omkring henne och hon knäppte av en bild med sin iPhone 4s.
De framför oss hoppade i de sista platserna i vagnen och vi gick in två och två vid varje ’ingång’ (eller de framför det där grindarna), förutom Omar som ställde sig ensam. En vagnlängd saktade in och vi klev i.
”Åh shit nu smäller det” Celine greppade tag i min hand och vi åkte uppåt. Det välkända pirret i magen framträdde, lika väl suget i magen på vägen ner.

Fyfan vad jag älskar det här. Det var så himla härligt, som att vara fri.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
förlåt för dålig update! men jag har fullt upp i skolan och tränar för fullt, så jag hinner inte riktigt logga in på datorn och skriva, men jag gör så gott jag kan! puss, era kommentarer värmer jättemycket

just det!
öh, jag bor inte i stockholm så hahah jag är inte så bra på att hitta där, så om något i fanficen blir lite skum så är det därför haha




--

Jättebra längtar tills nästa kommer

Svar: taaack
thefooofics.blogg.se



URL:


Emma:)

Suuuper bra ju:) checka gärna in min novell!:)

Svar: tack och javisst!
thefooofics.blogg.se



URL: http://Www.theffooo.blogg.se


The fooon

Hej jag fullkomligt älskar din novell! Jag har precis själv börjat skriva en novell och det skulle betyda jätte mycket för mig om du kunde gå in och kolla på den? :)

Svar: taaackkk och självklart!
thefooofics.blogg.se



URL: http://thefooon.devote.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?