lucky ones - kapitel 4
Publicerat den

Senast:
Jag kollade snett på Omar. 

”Jag är med ifall du är med.” svarade han med en glimt i ögat. 
Jag tvekade. Jag kanske borde vara med. Vad skulle jag annars göra liksom? 
”Okej då, men vänta lite, jag ska bara till restaurangvagnen och köpa något att dricka.” Jag ställde mig upp och hoppade över Omars ben och gick sedan iväg mot restaurangvagnen. 

 


Omars p.o.v
Gosh. Hon var så snygg. Jag kollade efter henne och suckade. Men jag skulle säkert aldrig träffa henne mer sedan när vi har gått av tåget. Mina tankar avbröts av två välkända skratt. 
”Kolla min twitter Omis” Felix försökte hålla sig för skratt men misslyckades totalt. Jag halade upp mobilen ur byxfickan, klickade mig in på twitter och sedan på Felix profil.
’never seen @OMARRUDBERG this in love:* pic.twitter/dfjkd4s3’
Det var en bild på när jag kollad efter Celine.Tankarna bara for igenom mitt huvud. Från ena sidan till andra, och sedan ut.
”Ohmy ta bort!?! Tänk om hon ser?!” Jag försökte förtvivlat ta Felix mobil, men misslyckades.
”Men chillaaa! Hon har ju ingen täckning.”
”Guys, kolla kommentarerna…” Oscar kollade storögt på mig och Felix.
Jag scrollade neråt och möttes av bitchiga kommentarer.
’Vem är bitchen omg’ ’ OMAR ÄR MIN DIN JÄVEL’ Kommentarerna forsade in, den ena argare än den andra.
Plötsligt krängde tåget till och det mesta av vår packning välte. Felix satt fortfarande och skrattade över alla kommentarer.
”Ey du, hjälp till att ställa upp alla väskor.” suckade Oscar. ”Du Omar, Celines väska välte också, du kan väl plocka upp den?”
Jag sträckte mig efter hennes överfulla axelväska. Tåget krängde till ännu en gång och en cd ramlade ur hennes väska. Åh skit.
”Oscar, precis bredvid dina fötter ligger en cd, kan du plocka upp den?” stönade jag samtidigt som jag fick tag i hennes väska. Oscar böjde sig ner och kollade sedan förvånat på omslaget.
”Vad är det?” frågade jag.
”Hm, det är en cd med remixer. Är hon dj tror ni?” Han langade över cd:n till mig. Celine Bolanáki remixes stod det på omslaget.
”Det är väl möjligt.” mumlade Felix.
Jag kollade mot gången och såg att hon var påväg tillbaka med en flaska i handen. Snabbt lade jag ner cd:n i hennes väska och satte mig tillrätta.
”Äntligen är du tillbaka, är du redo att bli spöade av mig och Omar?” frågade Oscar.
”Akta er, vi vinner, right Felix?” Hennes skratt var helt perfekt.
”Självklart!” svarade Felix snabbt. Han skrattade till och log överlägset mot mig och Oscar.
Jag sneglade på Felix. Han följde Celines rörelser, och jag såg hur han log åt henne. Helvete. Han gillade henne. Jag var helt säker, jag kände igen hur Felix blir när han gillar någon.

Celines p.o.v
Vi spelade några omgångar. Som jag och Felix hade sagt, vann vi, i alla fall nästan alla omgångar. De var ju inte så dåliga. 
”Så, vad tycker du om the fooo?” Oscar ställde frågan jag hade hoppats ingen skulle svara. Jag vred på mig.
”Eh, ärligt talat, så gillar jag er inte alls.” Jag kollade ner mot min väska för att checka att den stod kvar. Precis som jag trodde, gjorde den det.
”Så, är ni med på en omgång av sjuan?” utmanade Felix.
”Självklart!” utbrast Omar och Oscar i kör.
”Eh, jag tror jag står över den här gången.” svarade jag och stoppade in hörlurarna i öronen och höjde musiken. Jag sträckte efter lokan jag hade köpt och skruvade upp locket. Jag tog en stor klunk och ställde sedan tillbaka den på samma plats. Mina ögon föll snabbt ihop, och jag föll snabbt till sömns.

Felix p.o.v
Regnet fortsatte att smattra mot fönsterrutan, och det bara regnade mer och mer.
”Nästa, Stockholm central” ropade högtalaren ut.
Jag sneglade mot Celine. Hon såg så fridfull ut där hon satt och sov.
”Vi är inte direkt homies med henne, men vi kanske borde väcka henne?” föreslog Oscar när han såg att jag kollade på henne. Jag nickade som svar.
Omar började peta på henne, och sakta vaknade hon.
”Ey, sorry för att jag väckte dig, men vi är i Stockholm om några minuter” informerade Omar henne. Varför hade inte jag fått sitta bredvid henne?! Det var ju jag som borde få väcka henne. Hon nickade.
”Tack” svarade hon och började plocka ner sina saker i sin väska. ”Det jag sa förut om att ni sög, jag menade inte personligt. Bara musiken.” Hon såg ännu inte riktigt klar i huvudet, men jag var glad över att hon sa det.
”Känns bra att höra!” sa Oscar och småskrattade lite.








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?