lucky ones - kapitel 3
Publicerat den

senast: 
’Gissa vilka jag sitter bredvid på tåget?!?!’
Efter några minuter vibrerade min mobil till och jag låste upp den med en lätt gest. 
’Hm, jonas brothers?!!?’ Jag småskrattade. 
’Nästan! The fooo, och den där Felix tror jag han heter kollar på mig nu lixxxx 6 timmar kvar och jag står knappt ut’ 
Jag kollade upp mot honom och mötte hans blick. Det kändes som om vi stirrade mot varandra i en evighet. Det vibrerade igen och min mobil tog min uppmärksamhet igen. 
OMG R U KIDDING ME!?!?!¤¤)#”¤%)&¤’ 
’önskar jag gjorde det, vi ses, puss'

 
 
 Omars p.o.v

Jag kikade mot tjejen bredvid mig. Hennes blonda hår hade hon uppsatt i en bulle. Eller heter det så? Hon hade blåa ögon, inte alls sådär isblåa som alla vill ha, utan mörkare. Havsblåa. Jag skulle kunna drunkna i hennes ögon. Jag avbröts i mina tankar av ett skrik bakom mig.
”OHMYFREAKINGOD DET ÄR THE FOOO!!!!¤%&¤” En blond tjej med en skinnjacka och hollister linne stod bakom mig. ”OMG KAN JAG TA EN BILD MED ER!!?!!?” Innan hon hade inväntat svar sprang hon fram till Felix och var i full gång att försöka få en puss av Felix. Jag kikade på tjejen bredvid mig, och hon hade nu satt i sina hörlurar i öronen och kollade ut. Hon var så vacker. Små, små prickiga räknar bredde ut sig på hennes näsa och ut mot hennes kinder. Hennes näsa var så söt, lagom uppåtböjd. 
Tjejen som hade varit framme vid Felix var helt hysterisk och skrek som bara den. När hon inte kollade kunde jag se hur Felix började småskratta och himlade stort med ögonen.
”Jag ber alla som inte ska med tåget, Malmö – Stockholm, att kliva av. Jag repeterar – jag ber alla som inte ska med tåget, Malmö – Stockholm, att kliva av tåget.” sa en högtalarröst.
Tjejen tog en snabb bild med mig och försvann sedan iväg.
Tåget började rulla ut från stationen och regnet smattrade mot fönsterrutan.
”Helvete.” mumlade en röst bredvid mig.
Jag kollade frågande mot henne.
”Vad har hänt?”
Hon kollade skeptiskt mot mig, som om hon undrade ifall jag var värd att prata med.
”Jag har ingen täckning, och måste verkligen ringa ett samtal” svarade hon tillslut och sträckte upp mobilen som om det skulle hjälpa.
Jag kikade på min mobil. Full täckning.
”Om du bara ska ringa ett samtal, kan du få låna min mobil.” föreslog jag.

Celine’s p.o.v

Han log och drog sin hand igen hans svarta hår. Jag tänkte igenom hans erbjudande, jag ville verkligen ringa till Emma.
”Okej, ja tack, gärna.” Han sträckte fram sin iphone 4s och jag skrev in Emmas nummer.
”Hallå, vem är det?” Ih, jag blev så uppspelt över att äntligen få höra hennes röst igen.
”Det är jag, Celine! Ville bara säga att jag saknar dig så sjukt mycket.” Jag nästan skrek fram orden. Jag kollade framför mig och såg att Oscar och Felix hade plockat fram en kortlek och började dela ut kort i två högar.
”Ih, saknar dig med! Men det här är väl inte ditt nummer? Vems nummer telefon ringer du ifrån?”
”Min telefon har ingen täckning, så jag fick låna Omars telefon.”
Han hade slutit ögonen, och log stort när jag sade hans namn.
”Ohmygod har du blivit homies med de också, fy vad orättvist!” Jag kunde inte låta bli att skratta. ”Men jaja, jag måste lägga på nu. Jag möter upp dig stationen sedan.”
”Hejdå, love you.” svarade jag och lade på.
Jag räckte mobilen åt Omar som nu hade öppnat ögonen igen.
Det hade gått en timme nu. Oscar och Felix hade spelat kort oavbrutet, och Felix hade vunnit nästan alla omgångar av ’stress*’.
”Hey, vill ni vara med på tecknet?” Oscar nickade åt vårat håll.
”Eh, jag vet inte…” Jag kände mig verkligen inte så sugen på att spela kort.
”Joo, kom igen nu!” sa Oscar och försökte peppa igång oss. ”Du och Felix mot mig och Omar.”
Jag kollade snett på Omar.
”Jag är med ifall du är med.” svarade han med en glimt i ögat.
Jag tvekade. Jag kanske borde vara med. Vad skulle jag annars göra liksom?
”Okej då, men vänta lite, jag ska bara till restaurangvagnen och köpa något att dricka.” Jag ställde mig upp och hoppade över Omars ben och gick sedan iväg mot restaurangvagnen. 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*= ett kortspel hehe 

just det jag gjorde en mouse over sak på bloggen, så när man för över musen på en bild, blir den ljusare 
jag gjorde det i google chrome, så jag hoppas det funkar i mozilla osv hehe:DDD 




Anonym

Meeeer!<3 sjukt bra:*

Svar: tack omg ♥
thefooofics.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?