lucky ones - kapitel 10
Publicerat den

Senast:
”Ehm jo, det här är min bror Ogge.” svarade hon och pekade mot honom. ”Och de här är hans bandpolare.” fortsatte hon. 
”Band, wow.” Han nickade imponerat men jag slog vad om att han inte alls ens brydde sig. Oscar tittade medlidande på mig och jag hävde mig skamset upp på bryggan. 
”Jag tror jag drar till kiosken och köper en korv eller två, någon som hänger på?” Omar ställde sig upp och plockade fram pengar. 
”Jag joinar.” svarade jag snabbt och tog fram en femtiolapp. Jag orkade inte se på när Celine stod och gosade med den där Sebbe. Han skulle inte få vinna henne så lätt, fan heller. Vänta bara.

 


Celines p.o.v

”Jag kommer efter strax!” ropade jag efter dom. Jag såg hur besviken Felix blev. Han hade sagt att jag var så fin, och jag gillar ju honom. Ärligt talat var han riktigt snygg. Varför hade jag dragit mig ur?
”Heej du, kan jag få ditt nummer?” Sebbe kisade mot mig och log halvt.
”Visst.” Jag tog emot hans mobil och skrev in mitt nummer. ”Sådär. Jag måste nog gå nu.” Jag böjde mig ner och plockade upp pengar ur mina shorts.
”Ah, gå till din kille nu, han verkade upprörd över något. Vi kanske kan höras någon gång!” Han drog av sig sin tröja och ett tydligt sexpack visades. Jäklar vilken snygg mage.
”Ehm, han är inte--” Längre hann jag inte innan han hade dykt i vattnet och inte alls lyssnade på mig längre. ”Skitsamma.”
Min blick vändes ner mot Ogge och Oscar.
”Kommer ni också?” frågade jag.
Oscar satt bredvid en blond tjej och snackade.
”Ojoj, haff!” Ogge puttade till honom och småskrattade. ”Jag kommer med dig.” Han ställde sig upp och plockade fram lite pengar.  
”Så vem var han?” Vi hade kommit en bit nu. ”Ni verkade ganska tajta.”
Min mobil vibrerade i min hand och jag kollade snabbt vem jag hade fått sms av. Emma. Jag orkade verkligen inte med henne just nu. Jag släckte ner skärmen igen och log stelt mot Ogge.
”Ehm, vi träffades på ett fotbollsläger förut.” Jag tog en paus och tänkte igenom hur mycket jag borde berätta. ”Och vi var typ på g, men efter lägret hördes vi inte mer.” Sådär. Det lät lagom.
Han hostade till och sparkade i sanden.
”Inget på gång nu alltså? Du borde verkligen snacka med Felix om du gillar honom...” Vänta nu, hade alla sett? Fint. Jättefint.
”OHMYGOD! DET ÄR OGGE FRÅN THE FOOO!” skrek flera tjejer bakom oss. Inte igen?! Jag suckade och kollade trött mot honom och han skrattade åt min reaktion.
”Kan vi ta en bild med dig?” En blond tjej började snyfta och jag insåg att hon skulle börja storböla vilken sekund som helst.
”Självklart!” Han lade armen runt om tjejerna och log mot kameran. ”Sådärja.”
Jag såg i ögonvrån att Omar och Felix kom vandrandes mot vårt håll. Mitt hjärta dunkade hårt. Skulle jag förklara för Felix nu eller skulle jag vänta?
”Nu har du din chans.” mumlade Ogge och gick sedan och förbi mig. Två händer lades på mina axlar och jag vände mig snabbt om för att kolla vem det var. Omar.
”Tjenare!” Han log och jag kunde inte låta bli att le åt hans gulliga leende. ”Kiosken hade stängt, så det är ingen idé att ni går dit.” informerade han oss. Jag sneglade mot Felix håll och såg att han redan stirrade på mig. Sakta gled jag mig ur Omars grepp om mina axlar och gick fram mot honom. Jag var tvungen att prata med honom, annars skulle jag inte få en blund i natt.
”Heej.” Jag kollade honom djupt i ögonen.
”Hejsan.” svarade han och kollade ut mot horisonten.
Jag borde inte ha gjort det här. Jag klarar det inte. Varför så feg Celine, varför?!
”Ehm, om det där i vattnet --.”
”Låt oss bara glömma det, okej?” Han kollade tillbaka mot mig och bet sig i läppen. Jaha. Det gick ju enklare än vad jag trodde. Tror jag. Eller menade han precis att han inte gillade mig och det som hänt bara hade hänt utan anledning? 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
vill bara säga tack så sjukt mycket för alla fina kommentarer hihi, och att ni ens läser min blogg! puss



Alexandra

JÄTTEBRA! MEEEEEEEEEEEERA! :D

Svar: Taack! Kommer ut ett kapitel ikväll tror jag!
thefooofics.blogg.se



URL: http://www.thefooonovells.blo.gg


Sara

Mer! Du är jätteduktig på att skriva! ❤

Svar: Tack! :D
thefooofics.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?