lucky ones - kapitel 13
Publicerat den

Senast: 
”Vad vi än ser på, så bangar jag The grudge nu!” sade Ogge. Jag och Felix bara nickade medhållande. Aldrig mer skräckfilm, usch. 
”Fegisar.” mumlade Omar. Jag placerade datorn på glasbordet och loggade in på mitt konto på datorn. Till vänster om mig studerade Felix noga när jag slog in lösenordet. 
”Men vad lam du är, celine123?” Jag hostade lite generat men behöll min blick mot datorskärmen. Snabbt skrev jag in swefilmer.com och sidan laddades framför oss. 
”Baksmällan 1?” föreslog jag. Oscar nickade till svar.
”Gärna!” Jag förde datorpilen mot sökrutan och skrev in ett B. Längre hann jag inte innan två popup-sidor poppade upp på skärmen. Åh, alla dessa popups, vad jag hatar de. Jag klickade ner dom och skrev in resten av Baksmällan.

 ~

Celines p.o.v
Regndropparna smattrade mot fönsterrutan. Det hade blivit en ganska sen kväll igår, killarna hade gått vid halv ett om jag inte mindes helt fel.
”Hörni kids!” ropade Rufus nerifrån hallen. ”Jag sticker till jobbet nu! Mat finns i frysen.”
”Okej tack!” hörde jag Ogge ropa från hans rum. Tanken att jag inte hade packat upp slog mig och jag satte mig utmattat upp i sängen. Det var väl bara att börja. Jag kröp ur täcket gick mot min väska som stod bredvid min tomma garderob. Var inte känd för att vara bra på att packa, så alla kläderna låg hullerombuller i väskan. Det knackade till på dörren och av reflex slängde jag en snabb blick mot dörren. Det var Ogge.
”Tänk fort!” Han kastade något, jag kunde inte se vad, mot mig och det landade på mitt ben. Det tog inte lång tid innan jag insåg vad han precis kastat, min mobil.
”Om den hade gått sönder- ”
”Jaja, det gjorde den inte.” Han höll oskyldigt upp händerna och gjorde skrattade åt mig. ”Du glömde den i vardagsrummet förut, den har vibrerat ett tag i alla fall. Någon som heter Emma.”
Emma. Hennes namn sved i huvudet på mig. Jag hade helt glömt bort henne.  Det var 12 missade samtal, varav 2 var från pappa och resten från Emma. Den vibrerade ännu en gång och jag unslidade snabbt och Emmas och min senaste konversation kom upp på skärmen.
’vi måste snacka, mötas i stan över en fika?’ Skulle jag? Hon kanske borde få förklara sig. Men det var fan inte okej det hon gjorde. Åh vad ska jag göra!?%(¤#!
”Jag sticker med killarna till studion om en kvart, messa om du vill möta upp oss eller något.” Oj, jag hade helt glömt att Ogge stod där. ”Najs keps du har där.” Hans huvud nickade till åt en obeykeps som låg högst upp i klädhögen i väskan. Han blåste upp kinderna och lutade sig mot dörrkarmen. Lika snabbt som han hade dykt upp försvann han ut ur mitt rum.

Jag tog upp mobilen och svarade Emma. Lets do thiiis.
’wayne’s på kungsg. om 20?’ Jag lade ifrån mig mobilen och packade in kläderna i min nya garderob.

 
Emmas p.o.v
’wayne’s på kungsg. om 20?’ Jag läste orden om och om igen. Ärligt talat hade jag inte trott att hon skulle svara efter alla mina samtal.
’dvd, ses där’ Med min ena hand drog jag igenom mitt nästan sönderfärgade röda hår och drog sedan upp en cigg. Ända sedan jag hade flyttat till Stockholm hade allt gått utför. Största faktorn var nog fel umgängeskrets. Ciggen förde jag närmare munnen och insöp ett bloss. Även fast jag hade rökt många gånger nu, kittlades det lika mycket i halsen som första gången, minus alla hostningar. Sedan ännu ett bloss. Suget efter en cigg minskades direkt och jag började slappna av i hela kroppen. Jag halade upp mobilen och kollade på klockan, 11.24. Jag skulle träffa Celine om bara tio minuter. Med rappa steg satte jag fart mot Wayne’s och satte mig vid ett bord och inväntade att hon skulle komma.

Celines p.o.v
Okej, höger nu. Nej vänta, helvete, vänster var det ju. Jag backade tillbaka och kollade ner mot kartan på mobilen. Vänster, sedan rakt fram. Jag måste ha sett ut som en yr höna.
Tillslut kunde jag skymta Wayne’s bakom hörnet och såg en rödhårig tjej sitta med mobilen i handen. Hon satte med ena benet över det andra och skakade smått på benet. Jag var helt säker på att det var Emma.  Hon tittade upp från sin mobil och fick syn på mig.
”Hej!” Hon sken upp och satte sig tillrätta på stolen.
”Heej..” Jag fick syn på hennes cigg. Vill hon dö eller. Hon såg att jag kollade på hennes cigg och hon tryckte direkt ner den i en askkopp. Fuck henne. Jag kollade bort ifrån henne mot det håller jag kom ifrån. Jag kunde ju bara gå härifrån om jag ville, ingen tvingade mig att stanna liksom.
”Innan du går, snälla låt mig förklara.” Hon suckade som att hon visste att hon hade ställt till sig det för henne. Jag drog ut stolen och satte på mig halva stolen för att visa att jag inte tänkte stanna länge. ”När jag flyttade hit, träffade jag några tjejer. De var annorlunda, stod ut från mängden. Inte som de där fjantarna som bara bär victorias secret hela tiden och tog bilder på sig själva hela tiden. De introducerade mig inför deras gäng, jag kände mig utvald.” Hon tog en paus. ”Jag visste inte om att de höll på med droger när jag joinade, jag svär. Men jag ville inte lämna dom, nu när jag äntligen hade fått vänner. Så slog grupptycket till. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag fick panik. Jag var så jävla skraj att bli ensam.” Jag blundade en stund och suckade högt.
”Fan ta dig.” Tårarna var nära nu. ”Jag trodde vi skulle hålla ihop i vått och torrt. Jag tog ett fucking slag för dig, och du är fortfarande med ditt jävla knarkgäng.” Varför gick jag hit, sämsta idén jag har kommit på sedan jag kom till Stockholm. Jag bara stirrade på henne. Hon skakade och några tårar föll ner från hennes kinder.
”J-jag är så ledsen.” Jag har förlorat min bästa vän. Vi var så olika, för olika. "Men vafan skulle jag göra?! Jag är fast."
Jag ställde mig upp och gick åt det hållet jag kom ifrån. Och jag har ingen jävla aning om vart jag skulle.
Jag plockade upp min mobil och slår in Ogges nummer. Det gick tre toner innan han svarar.
”Tjena!”
”Oscar, kan du möta upp mig.” Det brast för mig. Jag kunde inte hålla gråten inne längre. Hela min kropp skakade.
”Är du okej? Vart är du?” Oroligheten i Ogges röst steg och det enda som kom ut ur mig var snyftningar. Shit vad jag kände mig fånig.
”Ingen jävla aning. Någon stans vid kungsgatan.” Med tårar i ögonen kollade jag runt för att hitta någon ledtråd vart jag kunde vara, utan framgång.
”Jag kommer direkt.”
”Vänta Oscar, lägg inte—”
Klick. Han lade på. 






Elisa

Mer!<3 du äger!

Svar: taaack<33
thefooofics.blogg.se



URL:


Celine

Jag heter också Celine hihi, mer, det är jättebra!

Svar: tack haha vilket fint namn du har!
thefooofics.blogg.se



URL:


Sara

MER!

Svar: kommer snart!
thefooofics.blogg.se



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?