lucky ones - kapitel 12
Publicerat den

Senast:
”Ohmygod…” Jag tog upp kudden och kramade om den hårt. Yolo. Jag backade långsamt upp mot ryggstödet och stötte i ett ben. Herregud. Det är någon bakom mig. Jag kommer dö nu. Rest in peace Celine, 14 år. Jag blundade och vred på huvudet. Långsamt öppnade jag ögonen. Det var Felix. Jaha. Då var det ju inte så farligt. 
”AAHHHH!!!” Ogge skrek till och flyttade sig närmare mig. Jag började småskratta och kollade efter Felix reaktion. Han skrattade också åt Ogge. Hans skratt var så gulligt. 
”Fegisar.” suckade Omar och vände sedan tillbaka blicken till tvskärmen.
 
~

Felix p.o.v
Jag såg hur Omar suckade och sedan skakade på huvudet.
”Det går ju inte att kolla på skräckfilm med er, ni skriker ju så mycket att man inte hör vad de säger.” mumlade han och kollade irriterat på oss. Celine hoppade till och kröp nästan omärkbart upp mot mig och Ogge.
”Ih!!” Hon flämtade till och drog upp benen. Ogge som satt på andra sidan tog tag i hennes arm och kramade om den hårt. Hastigt släcktes rummet ner och tvn stängdes av.
”Okej det här blev lite creepy!” Celine kramade kudden hårt framför mig och såg helt förskräckt ut. Jag såg min chans och lutade mig fram för att krama henne snett bakifrån. Hon gjorde inget motstånd så jag höll kvar armarna runt om henne och placerade min haka på hennes huvud. Hon kollade upp mot mig, och hon log faktiskt lite. Min puls ökade direkt och jag kände hur cheesy mitt leende var.
”Lugn, strömmen har bara gått.” sade Oscar och försökte lugna ner oss. Han gick ut i köket rotade i några lådor och kom tillbaka med handfull stearinljus och en tändare.
”Lite mysigt ska vi väl ändå ha?” Han drog en tändsticka och tände ljusen.
”Vad ska vi göra nu då?” Omar hade hasat sig ner på golvet och låg på magen. ”Sanning eller konka?” Han försökte vifta på ögonen men det såg mer ut som om han hade fått ett bi i ögat.
”Brukade man inte leka det i typ fyran på rasterna?” Celine hade en poäng där. Jag höll fortfarande kvar runt omkring hennes midja. Hon kanske inte alls hatade mig.
”Så du kör hellre anden i glaset?” Hennes blick stelnade till och hon sträckte på ryggen.
”Sanning eller konka blir bra!” svarade hon direkt med ett stelt leende.
”Tänkte väl det.” Omar hoppade upp i soffan och satte sig till rätta. ”Jag börjar.” sade han och flinade. ”Celine, sanning eller konka?”
”Sanning.” Hon vred på sig och inväntade Omars fråga.

Celines p.o.v
Snett bakom mig satt Felix och kramade mig. Åh jag dör. Varför är han så söt?
”Första kyss? Tell us about it!” Omar flinade mot mig i ljuset från stearinljusen.
”Eh, Sebbe, förra året på ett fotbollsläger.” Jag kände hur greppet runtomkring mig blev lösare. Varför var Omar tvungen att ställa den frågan? Eller varför kunde inte jag helt enkelt bara ha ljugit och sagt något annat namn. Fast vi var ju ändå inte tillsammans så whatever.
”Är inte det han som vi träffade på bryggan?” frågade Oscar. Jag nickade till svar.
Jag tänkte noga igenom mitt val vem jag skulle välja. Min blick landade tillslut på Ogge.
”Vad tyckte du om att jag skulle flytta in här?”
”To be honest, så trodde jag att du skulle vara en riktig fjortis och att jag knappt skulle förstå din dialekt.” Han tog en paus för att se min reaktion. ”Men det gick ju bra!”
Jag skrattade till lite stelt och log brett. Skönt att han inte tyckte jag var en fjortis i alla fall.
”Okej, Felix!” Ogge flinade mot honom. ”Sanning eller konka?” Han släppte taget om min midja helt och öppnade munnen för att svara.
”Jag är väl lite anti-mainstream och väljer konka.”
”Okej, ge mig din telefon.” svarade Ogge. Felix halade upp sin mobil och kastade den åt Ogge, som fångade den galant. Han låste upp hans iPhone och klickade sig in på hans twitter. Jag lutade mig fram över hans axel och såg att han klickade sig in på ’skriv en ny tweet’.
’Jag gillar tjejer som har svanhattar hih<3’
”Men vad lam du är.” fnyste jag fram och puttade till honom löst. Jag började känna mig bekväm med killarna, för det där bara flög ut ur min mun. Mobilens ljusstyrka lyste upp i hans ansikte och han fnös till. Ljuset hade ännu inte kommit tillbaka och det var lika mörkt i lägenheten. Ärligt talat var det ganska mysigt när vi satt här i mörkret med tända ljus.
”Vi kanske borde se om vi kan göra något åt strömavbrottet? Typ om vi skulle kunna hitta ett proppskåp?” föreslog Oscar, nästan som om han hade läst mina tankar. Creepy.
”Ingen idé, proppskåpet sitter nere i källaren och farsan har alla sina gamla möbler där.” förklarade Ogge.
”Vi kan väl fortsätta kolla på film, fast på datorn?” Jag tog en paus och mötte sedan fyra stirrande blickar.
”Aldrig hört talas om Swefilmer eller Dreamfilm?” Oscar och Omar skakade på huvudena. ”Project free tv? Cucirca?” Omar rynkade på pannan och skakade långsamt på huvudet. Shit. Visst, det kanske uppträdde mycket, men what. På lätta fötter tassade jag upp till övervåningen och öppnade dörren till mitt rum. Jag ögnade igenom rummet och fann min laptop liggandes på golvet bredvid sängen. Den var halvt täckt av en svart sweater som hängde ner på kanten av sängen. Jag tog upp datorn och gick ner till nedervåningen.
”Vad vi än ser på, så bangar jag The grudge nu!” sade Ogge. Jag och Felix bara nickade medhållande. Aldrig mer skräckfilm, usch.
”Fegisar.” mumlade Omar. Jag placerade datorn på glasbordet och loggade in på mitt konto på datorn. Till vänster om mig studerade Felix noga när jag slog in lösenordet.
”Men vad lam du är, celine123?” Jag hostade lite generat men behöll min blick mot datorskärmen. Snabbt skrev jag in swefilmer.com och sidan laddades framför oss.
”Baksmällan 1?” föreslog jag. Oscar nickade till svar.
”Gärna!” Jag förde datorpilen mot sökrutan och skrev in ett B. Längre hann jag inte innan två popup-sidor poppade upp på skärmen. Åh, alla dessa popups, vad jag hatar de. Jag klickade ner dom och skrev in resten av Baksmällan.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jättejättejätte ledsen att det inte kom upp något igår, men det åskade nästan hela tiden, så kunde inte vara på datorn::((:( meeen jag är hemma nu, så uppdateringen kommer bli någonlunda iallafall! krammm




Felicia

Så bra novell =)

Svar: taaack:DD:D:D:D:D kärlek till dig tjejen
thefooofics.blogg.se



URL: http://keyi.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?