lucky ones - kapitel 11
Publicerat den

Senast: 
Jag borde inte ha gjort det här. Jag klarar det inte. Varför så feg Celine, varför?! 
”Ehm, om det där i vattnet --.” 
”Låt oss bara glömma det, okej?” Han kollade tillbaka mot mig och bet sig i läppen. Jaha. Det gick ju enklare än vad jag trodde. Tror jag. Eller menade han precis att han inte gillade mig och det som hänt bara hade hänt utan anledning? 

~

 
Felix p.o.v
Jag ångrar genast det jag precis sade. Jag ville inte bara glömma det. Jag kunde inte.Några smala hårslingor letade sig ner i hennes ansikte. Jag kom på mig själv att jag stirrade på henne och kollade snabbt bort och bet mig i läppen. Hon stod fortfarande kvar där, helt orörlig.
”Jaha.” suckade hon. ”Låt oss börja om helt från början?” Med sin vänstra hand drog hon handen genom håret.
”Visst.” svarade jag snabbt och nickade till lätt. Molnen hade börjat dragit ihop sig och blivit riktigt mörka nu.
”Ey hörni, vi kanske borde sticka?” Omar pekade upp mot de mörka molnen. ”Det ser ut att börja regna när som helst.” Precis när han sagt det kände jag små droppar på min rygg.
”Det har redan börjat, vi går mot Enis och sticker hem till oss sedan.” sade Ogge och vi började gå mot Oscars håll.

Celines p.o.v
”Så vad ska vi äta då?”
Vi satt på golvet i hallen och snörade av oss skorna.
”Hm, jag vet inte, jag är inte så hungrig längre faktiskt.” svarade Ogge.
Felix plockade upp alla handdukar, som för någon sekund sedan hade legat i en stor hög på golvet, och hängde ut de på terrasen.
Omar drog sin ena hand igenom sitt hår.
”Vi kan väl kolla på en film innan vi äter?” föreslog Omar. ”En skräckis passar nu när det är stormar ute!” Han slog ihop händerna och tassade in i vardagsrummet utan att vänta på någons svar.
”Skräckis?!” Jag såg förmodligen helt skräckslagen, för det var precis det jag var.
”Chillaaa, vi finns ju.” Ogge kom bakifrån och kramade mig hårt. Han styrde in mig i vardagsrummet och puttade ner mig i soffan. Jag hörde Felix och Oscar skramla inne i köket. Ärligt talat lät som om det var tredje världskriget där inne.
”Voila, nästan lika gott som godis!” Felix kom invandrandes med en handduk över armen och en glasskål i handen och Oscar gick bakom. I skålen låg det morötter.
”Mums.” skrattade jag. Ogge högg in direkt och jag tror inte jag hade sett någon äta morot efter morot lika snabbt som han gjorde. Jag satte mig till rätta med en kudde i knäet bredvid Ogge. I ögonvrån såg jag Felix glida ner snett bakom mig. Mitt hjärta gjorde tusen volter. Åhgud. Sluta nu Celine. Det är bara en liten crush du har. Han gillar inte ens dig, det var ju det han menade.
”Vilken film vill ni se?” frågade Omar och rabblade upp några filmer.
”Mean girls!” utbrast jag och log brett.
Omar skrattade till.
”Hahah, dröm på.” Han kollade ner mot filmerna han hade lagt framför sig. ”Okej, vi tar The Grudge. Någon måste ju kunna trösta er sedan efter.” Han tog upp händerna mot ögonen och låtsades gråta.
”Som om.” Felix skrattade till bakom mig och jag kände hans ben snudda min rygg. Calme toi nu Celine.
Omar satte igång filmen och hoppade sedan upp i soffan bredvid Ocsar.
”Ohmygod…” Jag tog upp kudden och kramade om den hårt. Yolo. Jag backade långsamt upp mot ryggstödet och stötte i ett ben. Herregud. Det är någon bakom mig. Jag kommer dö nu. Rest in peace Celine, 14 år. Jag blundade och vred på huvudet. Långsamt öppnade jag ögonen. Det var Felix. Jaha. Då var det ju inte så farligt.
”AAHHHH!!!” Ogge skrek till och flyttade sig närmare mig. Jag började småskratta och kollade efter Felix reaktion. Han skrattade också åt Ogge. Hans skratt var så gulligt.
”Fegisar.” suckade Omar och vände sedan tillbaka blicken till tvskärmen. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ojsan lite franska nu, calme toi = lugna ner dig :D pussssss



Alva

sjukt bra



URL: http://www.felixomaroscaroscar.blogg.se


Felicia

Superbra novell! =)

Svar: tacktackkkk
thefooofics.blogg.se



URL: http://keyi.blogg.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?